Att lättfil kan göra en pojke så ledsen...

Sonen var förtvivlad idag när han skulle till förskolan. Jag undrade vad det var i o m att han precis bytt förskola så kanske det är något man kan påverka eller förklara för han. Det visade sig att han inte tycker om filen som serveras på förskolan. Jag frågade hur det kunde komma sig då han tycker om fil hemma och tyckte om filen som serverades på gamla förskolan. "Men hemma och på mitt gamla dagis fick vi inte lättfil" svarade han när jag frågade. Jag var självklart tvungen att fråga personalen och då visade det sig att de fått reda på att det är det som ska serveras. Hans nya förskola hade också vanlig fil och mellanmjölk fram till sommaren. Jobbigt det där med att förklara för barn att det är någon annan än fröknarna på förskolan som bestämmer vad som ska serveras.



Hoppas att de ändrar sig och börjar servera riktig fil och mellanmjölk igen. Tycker nog ändå att det är bra mycket bättre för växande barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0