Nu börjar det närma sig

Snart är det bara 5 dagar kvar till julafton, storebror väntar redan på tomten. Tur att han (tomten alltså) hade vägarna förbi förskolan idag och delade ut lite julklappar till alla underbara barn på brorsornas förskolor. Storebror berättade raskt att han hade provsmakat risgrynsgröt till lunch och att han faktiskt tyckte det var GOTT! Tilläggas ska att han aldrig tyckt om risgrynsgröt tidigare, men havregrynsgröt har slunkit ner utan problem.

Min fina amaryllis blommar så fint just nu, tyvärr verkar det bara bli en stängel på min vita. Sambon ville ha en röd amaryllis, men jag ville ha en vit.
Det blev en liten kompromiss!
Jag valde en vit och sen en mörkröd till sambon, vilket han är mycket nöjd med för på hans blir det två stänglar :). Anledning är att jag inte riktigt gillar den ljusröda färgen på amaryllis och på julstjärnor också för den delen så där blev det också två mörkröda.

Julstämningen börjar så sakterliga infinna sig. I morgon blir det till att köpa gran, storebror har tjatat hela veckan så nu får jag nog ta och prioritera ett inköp av gran.



Bild: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0