En liten mössa

Ja, vad hittar man på en regnig semesterdag? Jo barnen leker med lego och jag tar mig lite tid och sätter mig vid symaskinen. Idag blev det bland annat två mössor, en kjol och ett par bebisbyxor. Så nu har jag ett ganska neutralt kit bestående av filt, mössa och muddbyxa till "grodan". Nedan visar jag mössan jag sytt i stl 44, får kanske sy en till lite mindre, då jag tyckte denna blev lite i största laget när jag gjorde en mätning mot de minsta mössorna grabbarna haft. Tyget som är ett interlock-tyg har jag köpt från mjukatyger.se. Ett i mitt tycke gulligt tyg med ekorrar, kaniner, fåglar och troll klättrandes i träd.

 


Bild: Privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0