Fodrad mössa

I går kväll sydde jag en ny fodrad mössa till lillebror i pingvintyget jag tidigare köpt på Stoff och Stil. Jag använde svart fleecetyg som foder. När jag var klar med den kom jag även på  att han kanske skulle ha en buff i samma tyg, så det blev även en sådan. Buffen är perfekt som halsduk för barn som annars inte är så förtjusta i att ha något runt halsen. Självklart ville även storebror ha en likadan mössa och buff när han såg lillebrors så det blev till att sy lite till idag.

Bild: Privat

 


Kommentarer
Postat av: Therése R Persson

Vilken fin mössa, kan man beställa om man vill+ ;0)

Skulle även vilja ha receptet på de där bullarna i inlägget före, ser väldigt god ut!!



ha det bra!!



Therése

2010-01-04 @ 12:34:28
URL: http://mininredningshorna.blogspot.com
Postat av: Bagarbrosan

Då behöver man först en surdegsgrund(vete), titta på saltakvarn.se under bröd och bullar. Resten får du på papper i eftermiddag.

2010-01-08 @ 12:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0