Rapport från ett influensafall

I år var det min (o)tur att drabbas av influensan. Efter att ha varit hemma och tagit hand om mina killar som alla hann vara sjuka innan mig, nja nästan i alla fall två dagar var lillgrabben och jag hemma tillsammans med feber.







Febern far uppåt och man fryser så att det inte går att uppbringa så många täcken och filtar för att kunna dämpa feberfrossan. Nästan lika fort flyter man i princip bort (utan några täcken) när febern känner för att ta sig ett steg tillbaka igen. Efter ett antal sådana här febertoppar och dalar så kommer en märklig värk i hela kroppen och sen som toppen på det hela en djup hosta.

Nog från sjuk "soffan".
I morgon är jag nog på benen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0